Złóż skargę do sądu

Ważne jest, abyś miał i utrzymał zaufanie do sądownictwa. Dlatego możesz złożyć skargę, jeśli uważasz, że sąd lub pracownik sądu nie potraktował Cię właściwie. Powinieneś wysłać pismo do rady tego sądu. Musisz to zrobić w ciągu jednego roku od incydentu.

Złóż skargę do sądu

Treść listu reklamacyjnego

Jeśli uważasz, że nie zostałeś potraktowany tak, jak powinieneś przez członka personelu lub sędziego sądu powszechnego, sądu apelacyjnego, Trybunału Apelacyjnego ds. Handlu i Przemysłu (CBb) lub Centralnego Trybunału Odwoławczego (CRvB), możesz może złożyć reklamację. Może tak być na przykład, jeśli musisz zbyt długo czekać na odpowiedź na Twój list lub na załatwienie sprawy. Lub jeśli uważasz, że jedna lub więcej osób pracujących w sądzie nie zwróciło się do Ciebie właściwie lub sposób, w jaki ktoś w sądzie zwrócił się do Ciebie. Skarga może dotyczyć również tonu, treści lub wzoru pism lub nieudzielenia informacji, podania informacji zbyt późno, podania nieprawidłowych informacji lub podania niepełnych informacji. W prawie wszystkich przypadkach skarga musi dotyczyć Ciebie. Nie możesz złożyć skargi na sposób, w jaki sąd potraktował kogoś innego; to musi zrobić ta osoba. Chyba że złożysz skargę w imieniu osoby, nad którą sprawujesz władzę lub opiekę, na przykład swojego małoletniego dziecka lub osoby pozostającej pod Twoją opieką.

UWAGA: Jeżeli nie zgadzasz się z orzeczeniem sądu lub z decyzją podjętą przez sąd w toku prowadzenia Twojej sprawy, nie możesz złożyć na to skargi. Powinno to nastąpić w innej procedurze, takiej jak złożenie odwołania od decyzji.

Złożenie reklamacji

Możesz złożyć skargę do sądu, w którym toczy się Twoja sprawa. Musisz to zrobić w ciągu jednego roku po incydencie. Skargę należy skierować do rady danego sądu. Większość sądów umożliwia złożenie skargi w formie elektronicznej. Aby to zrobić, wejdź na stronę www.rechtspraak.nl iw lewej kolumnie pod nagłówkiem „do sądu” wybierz „Mam skargę”. Wybierz właściwy sąd i wypełnij cyfrowy formularz skargi. Formularz ten można następnie wysłać do sądu pocztą elektroniczną lub zwykłą pocztą. Możesz również złożyć skargę do sądu na piśmie bez tego formularza. Twój list musi zawierać następujące informacje:

  • dział lub osoba, na którą składasz skargę;
  • Powód, dla którego narzekasz, co dokładnie się stało i kiedy;
  • Twoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu;
  • Twój podpis;
  • ewentualnie kopie dokumentów związanych z Twoją skargą.

Rozpatrzenie reklamacji

Po otrzymaniu reklamacji najpierw sprawdzimy, czy można ją rozpatrzyć. Jeśli tak nie jest, zostaniesz o tym jak najszybciej poinformowany. Może się również zdarzyć, że za skargę odpowiada inny organ lub inny sąd. W takim przypadku sąd w miarę możliwości przekaże Twoją skargę i poinformuje Cię o tym przekazaniu. Jeśli masz wrażenie, że Twoja skarga może być łatwo rozstrzygnięta, na przykład poprzez rozmowę (telefoniczną), sąd skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe. W przypadku rozpatrzenia Twojej reklamacji procedura wygląda następująco:

  • Administracja sądowa poinformuje osobę(y), na którą(e) składasz skargę;
  • W razie potrzeby zostaniesz poproszony o podanie dodatkowych informacji o wydarzeniu;
  • Następnie kolegium sądu prowadzi śledztwo;
  • Zasadniczo będziesz mieć możliwość dalszego wyjaśnienia swojej skargi zarządowi sądu lub komisji doradczej ds. skarg. Osoba, której dotyczy skarga, nigdy nie zajmie się nią samodzielnie;
  • Ostatecznie rada sądu podejmuje decyzję. Zostaniesz poinformowany o tej decyzji na piśmie. Zwykle odbywa się to w ciągu 6 tygodni.

Czy masz jakieś pytania w związku z tym blogiem? Następnie prosimy o kontakt Law & More. Nasi prawnicy chętnie Ci doradzą.

Udostępnij
Law & More B.V.