Założenie firmy transportowej Image

Założyć firmę transportową? Oto, co powinieneś wiedzieć!

Wprowadzenie

Każdy, kto chce założyć firmę transportową, będzie musiał wiedzieć, że nie można tego zrobić z dnia na dzień. Przed założeniem firmy transportowej najpierw trzeba zmierzyć się z dużą ilością formalności. Na przykład: każda firma zajmująca się zawodowym przewozem drogowym towarów, tj. Każda firma, która przewozi towary (drogowo) odpłatnie i na zlecenie strony trzeciej, potrzebuje „Eurovergunning” (zezwolenie Euro) na wypadek, gdyby przewóz miał miejsce z pojazdami o ładowności powyżej 500 kg. Uzyskanie pozwolenia na euro wymaga pewnego wysiłku. Jakie kroki należy podjąć? Przeczytaj tutaj!

Pozwolić

Aby uzyskać pozwolenie na Euro, należy wystąpić o zezwolenie do NIWO (holenderskiej krajowej i międzynarodowej organizacji transportu drogowego). Jak wskazano we wstępie, wymagane jest zezwolenie na transport krajowy i międzynarodowy pojazdami o ładowności powyżej 500 kg. Firma transportowa posiadająca licencję musi posiadać co najmniej jeden pojazd, dla którego musi zostać wydane świadectwo licencji. Posiadając na pokładzie świadectwo prawa jazdy, pojazd może przewozić towary na terenie UE (z kilkoma wyjątkami). Poza UE konieczne są inne zezwolenia (na przykład zezwolenie CEMT lub dodatkowe zezwolenie na jazdę). Zezwolenie na euro jest ważne przez okres 5 lat. Po tym okresie zezwolenie może zostać przedłużone. W zależności od rodzaju transportu (na przykład transport materiałów niebezpiecznych) możliwe jest, że konieczne są również inne zezwolenia.

wymagania

Istnieją cztery główne wymagania, które należy spełnić przed wydaniem zezwolenia:

  • Firma musi mieć faktyczne ustanowienie w Holandii, co oznacza faktyczny i stały zakład. Ponadto, jak już wspomniano, musi istnieć co najmniej jeden pojazd.
  • Firma musi być wiarygodne, co oznacza, że ​​firma dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, aby zapewnić jej start i ciągłość. W szczególności oznacza to, że kapitał spółki (w formie kapitału podwyższonego ryzyka) musi wynosić co najmniej 9.000 5.000 euro w przypadku, gdy firma współpracuje z jednym pojazdem. Do tego kapitału należy dodać dodatkową kwotę XNUMX euro za każdy dodatkowy pojazd. Jako dowód zdolności kredytowej należy przedłożyć saldo (otwarcia) i ewentualnie zestawienie aktywów, a także zestawienie księgowego (RA lub AA), członka NOAB lub członka rejestru Księgowych („ Zarejestruj Belastingadviseurs ”). Istnieją pewne szczegółowe wymagania dotyczące tego oświadczenia.
  • Ponadto osoba odpowiedzialna za przewóz (kierownik transportu) musi udowodnić swoją kompetencja poprzez przedstawienie uznanego dyplomu „Ondernemer beroepsgoederenvervoer over de weg” (swobodnie przetłumaczone: „Przedsiębiorca profesjonalny transport drogowy towarów”). Dyplom ten wymaga „zwijania rękawów”, ponieważ można go uzyskać jedynie poprzez zdanie sześciu egzaminów organizowanych przez konkretny oddział CBR (holenderskie „Centralne Biuro Umiejętności Jazdy”). Nie każdy menedżer transportu musi uzyskać ten dyplom; istnieje dolny limit jednego menedżera z dyplomem. Ponadto istnieje szereg dodatkowych wymagań. Kierownik transportu musi na przykład być rezydentem UE. Kierownikiem transportu może być dyrektor lub właściciel firmy, ale to stanowisko może również zostać obsadzone przez osobę „zewnętrzną” (na przykład upoważnionego sygnatariusza), o ile NIWO może stwierdzić, że kierownik transportu jest na stałe i faktycznie prowadzenie działalności transportowej i faktyczne powiązanie z firmą. W przypadku osoby „zewnętrznej” konieczna jest „verklaring inbreng vakbekwaamheid” (swobodnie tłumaczone: „oświadczenie o wkładzie kompetencji”).
  • Czwarty warunek jest taki, że firma musi być godny zaufania. Może to wykazać „Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor NP en / of RP” (certyfikat dobrego zachowania osoby fizycznej (NP) lub osoby prawnej (RP)). VOG RP jest potrzebny w przypadku osoby prawnej w formie holenderskiej BV, Vof lub spółki osobowej. VOG NP jest potrzebny w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej i / lub zewnętrznego zarządcy transportu. W przypadku dyrektorów, którzy nie mieszkają w Holandii i / lub którzy nie posiadają obywatelstwa holenderskiego, należy uzyskać odrębny VOG NP w kraju zamieszkania lub obywatelstwa.

(Inne) podstawy odmowy

Zezwolenia na wydanie euro można odmówić lub cofnąć, jeżeli tak zaleci biuro Bibob. Może tak być na przykład w przypadku, gdy istnieje możliwość wykorzystania zezwolenia na działalność przestępczą.

Zastosowanie

O pozwolenie można ubiegać się za pośrednictwem cyfrowego biura NIWO. Zezwolenie kosztuje 235 €. Certyfikat licencji kosztuje 28.35 €. Ponadto roczna opłata w wysokości 23,70 EUR jest naliczana za każdy certyfikat licencji.

Wnioski

Aby założyć firmę transportową w Holandii, należy uzyskać „Eurovergunning”. Zezwolenie to można wydać, gdy spełnione są cztery warunki: musi istnieć faktyczny zakład, firma musi być wiarygodna, zarządzający transportem musi posiadać dyplom „Ondernemer beroepsgoederenvervoer over de weg”, a firma powinna być godna zaufania. Oprócz niespełnienia tych wymagań, można odmówić wydania zezwolenia, jeżeli istnieje ryzyko, że pozwolenie zostanie niewłaściwie wykorzystane. Koszty aplikacji wynoszą 235 €. Certyfikat licencji kosztuje 28.35 €.

Źródło: www.niwo.nl

Kontakt

W razie dalszych pytań lub komentarzy po przeczytaniu tego artykułu prosimy o kontakt z panem. Maxim Hodak, radca prawny w Law & More przez maxim.hodak@lawandmore.nl lub Mr. Tom Meevis, radca prawny w Law & More za pośrednictwem tom.meevis@lawandmore.nl lub zadzwoń do nas pod numer +31 40-3690680.

Law & More