Sektor logistyczny jest dynamiczny i zawsze się rozwija. Z powodu globalizacji handlu coraz więcej towarów jest transportowanych na wiele kilometrów na różne sposoby. Może to obejmować transport morski, drogowy, kolejowy i lotniczy. W proces ten zaangażowanych jest wiele stron, takich jak klienci, przewoźnicy, spedytorzy, ubezpieczyciele i odbiorcy. W końcu towary są odbierane i ponownie transportowane przez różne podmioty.

CZY MASZ PRAWO TRANSPORTOWE?
KONTAKT LAW & MORE

Prawo przewozowe

Sektor logistyczny jest dynamiczny i zawsze się rozwija. Z powodu globalizacji handlu coraz więcej towarów jest transportowanych na wiele kilometrów na różne sposoby. Może to obejmować transport morski, drogowy, kolejowy i lotniczy. W proces ten zaangażowanych jest wiele stron, takich jak klienci, przewoźnicy, spedytorzy, ubezpieczyciele i odbiorcy. W końcu towary są odbierane i ponownie transportowane przez różne podmioty.

Chociaż ten proces transportu często nie powoduje żadnych problemów dla wszystkich tych stron, czasami może się nie udać. Gdy transport zatrzymuje się, następuje opóźnienie lub ładunek jest uszkodzony lub zagubiony na trasie, między stronami mogą pojawić się pytania dotyczące odpowiedzialności. Kto jest odpowiedzialny i dlatego powinien zrekompensować poniesione szkody? A jakie kroki można podjąć, jeśli strona po prostu nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań? Odpowiedź na te pytania będzie przede wszystkim znajdować się w sieci umów między wszystkimi stronami.

Oprócz umów między stronami, przy rozwiązywaniu problemów prawa przewozowego należy wziąć pod uwagę przepisy międzynarodowe. W końcu transport często odbywa się na arenie międzynarodowej, przez co przekracza różne granice państwowe. Zasady międzynarodowe odgrywają zatem ważną rolę. Stosowane konwencje międzynarodowe zależą od sposobu transportu. Na przykład konwencja haska z Visby dotyczy transportu morskiego, a konwencja montrealska ma zastosowanie do transportu lotniczego. Na przykład konwencja CMR jest ważna w transporcie drogowym.

Zdjęcie Toma Meevisa

Tom Meevis

Partner Zarządzający / Adwokat

 Zadzwoń +31 40 369 06 80

"Law & More prawnicy
są zaangażowani i
może wczuć się w
problem klienta ”

Jednak prawo przewozowe nie tylko przekracza granice państw. Różne jurysdykcje są również wprowadzane w związku z prawem przewozowym. Na przykład istnieje wyraźne nakładanie się prawa przewozowego i prawa pracy, prawa zobowiązań, prawa spółek i prawa międzynarodowego. W końcu na przykład przewoźnik zatrudnia podwładnych, a spedytorzy otrzymują zamówienia. W takich sytuacjach mogą również wystąpić problemy związane z prawem przewozowym. Masz do czynienia z takim problemem? Ważna jest także szeroka i aktualna znajomość zagadnień z wyżej wymienionych dziedzin prawa.

Prawo przewozowe

Nasze Usługi

W związku z powyższym sektor logistyki jest przede wszystkim złożony i należy wziąć pod uwagę kilka aspektów. W Law & More Rozumiemy, że logistyka obejmuje kompleksowe interesy, zarówno w Holandii i Europie, jak i na całym świecie. Dlatego uważamy, że ważne jest, aby być o krok przed potencjalnymi problemami poprzez sporządzanie umów (transportowych) i ogólnych warunków. Może na przykład regulować lub wyłączać odpowiedzialność w odniesieniu do różnych zagadnień z zakresu prawa przewozowego.

Zajmujesz się uszkodzeniami ładunku, procedurami, windykacją lub zajęciem w kontekście prawa transportowego? Nawet wtedy Law & More zespół jest do Twojej dyspozycji. Nasi prawnicy to eksperci nie tylko w zakresie prawa transportowego, ale także w innych pokrewnych dziedzinach prawa. Czy masz jakieś inne pytania? Proszę się skontaktować Law & More.

Chcesz wiedzieć co? Law & More może zrobić dla ciebie jako kancelarii prawnej w Eindhoven?
Następnie skontaktuj się z nami telefonicznie +31 (0) 40 369 06 80 lub wyślij nam e-mail:

Pan. Tom Meevis, adwokat w Law & More - tom.meevis@lawandmore.nl
Pan. Maxim Hodak, adwokat w & More - maxim.hodak@lawandmore.nl